fallback

700 000 автомобила по-малко "Made in Germany" през тази година

Почти всички производители в страната изпитват проблеми с веригата на доставки

22:16 | 02.05.22 г. 6
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Германските производители ще могат да произведат около 700 000 автомобила по-малко от планираното през тази година поради несигурността на веригите за доставки, съобщава браншовото издание Automobilwoche, позовавайки се на ексклузивни документи от доставчика на услуги за данни IHS Markit. Данните сравняват плановете от началото на годината с текущите данни за април.

Особено засегната е марката VW, която тази година губи повече от половин милион единици. VW се фокусира върху премиум марките си, които носят по-голям марж. П Производството при Porsche дори се увеличава, а в Audi само леко намалява. Това е в ущърб на марката VW, която твърди, че е забила повече от 500 000 поръчки.

„Правим всичко възможно, за да стабилизираме производството в по-нататъшния ход на годината въпреки съществуващите затруднения при доставките на части, за да можем да доставяме автомобилите на клиентите възможно най-бързо", заяви говорител на VW пред Automobilwoche. Въпреки това всички прогнози подлежат на допълнителни ограничения във веригата за доставки поради войната в Украйна и блокиранията заради коронавируса в Китай.

BMW и Mercedes също са засегнати

Но в края на годината Mercedes и BMW също ще са „загубили“ 80 000 и 100 000 автомобила. Тъй като в момента Mercedes предлага средна цена от 70 500 евро за своите автомобили, според списанието това означава загуба на приходи в размер на 5,6 млрд. евро само за този автомобилен производител.

Едва в петък Mercedes-Benz обяви на годишното си общо събрание, че досега производството почти не е било засегнато от прекъсванията във веригите за доставки, причинени от войната в Украйна. В сътрудничество с доставчиците Mercedes се опитва да избягва дефицити, като например на кабелни снопове от Украйна, заяви главният изпълнителен директор Ола Келениус.

„В момента нашите заводи по света работят без ограничения в по-голямата си част“, поясни той. Веригите за доставка на суровини също са стабилни в момента, добави Келениус. Например производителят на автомобили е купувал паладий от Русия, но е успял да покрие нуждите си почти изцяло от други източници. Mercedes-Benz все още се бори с недостига на чипове, призна мениджърът. Проблемът, причинен от пандемията, ще продължи и през следващата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:05 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още